Orthomoleculair traject 'basis'
- Begeleiding gedurende 2 maanden
- Via Zoom of op locatie
- €197,-
- Inclusief wekelijks contactmoment
We willen allemaal graag dat ons maatje zich goed voelt. Helaas kunnen gezondheidsproblemen voor ongemak zorgen bij jouw hond.
Wil je ook graag dat jouw maatje lekker in z’n vel zit? Geen last heeft van dunne ontlasting? Of jeukklachten? Of wil je zijn of haar nier- of leverproblemen ondersteunen?
Met de orthomoleculaire aanpak zoeken we de oorzaak en pakken we deze aan, doormiddel van een gezonde, passende voeding op maat, gezonde toevoegingen, suppletie & een goede levensstijl.
We kunnen ondersteunen bij o.a. allergieën en intoleranties, jeuk, spijsverteringsproblemen zoals diarree, problemen met de organen zoals lever, nieren of de alvleesklier, gewrichtsproblemen, (chronische) stress, gedragsproblemen en nog veel meer!
We maken een plan volledig op maat en begeleiden je met de uitvoering hiervan.
Wat houd het in?
- We starten met een intakeformulier. Je vult een uitgebreide vragenlijst in. Je stuurt deze uiterlijk 48 uur vóór het intake gesprek naar ons door. Wij starten hiermee alvast de voorbereidingen.
- We hebben het intake gesprek via Zoom of bij onze locatie in Sevenum. We gaan in gesprek over jouw hond en de problemen en we beantwoorden jouw vragen.
- We maken een verslag van het advies. Dit ontvang je binnen een week na het gesprek.
- Je gaat aan de slag met de gekregen adviezen. Je houd ons op de hoogte doormiddel van het wekelijkse contactmoment via WhatsApp of e-mail.
- Na 2 weken spreken we elkaar even via telefoon of Zoom, om te bekijken hoe alles er voor staat en of we iets moeten wijzigen aan het plan
- Je blijft ons via het wekelijkse contactmoment op de hoogte houden
- Na 2 maanden ronden we het traject af met een afsluitend gesprek. Indien gewenst kan het traject worden omgezet naar het traject ‘extra’ als er behoefte is aan langere begeleiding.
Wat doe je zelf?
- Vóór het gesprek vul je een uitgebreid intakeformulier in over jouw hond, de huidige voeding en de klachten
- Tijdens het intakegesprek gaan we hierover in gesprek. Wees open en eerlijk voor een zo goed mogelijk advies
- Na het gesprek ga je aan de slag met de gekregen adviezen
- Je houd ons op de hoogte d.m.v. het wekelijks contactmoment via e-mail of whatsapp
- Je trekt aan de bel bij problemen
- Je zet je ten alle tijden volledig in voor een goed resultaat
Wat krijg je van ons?
- Een analyse van de situatie, de hond en de voeding
- Maatwerk advies voor de geschikte voeding, suppletie & snacks voor jouw hond
- Een uitgebreid verslag met hierin alle adviezen beschreven
- Indien van toepassing ontvang je informatiedocumenten met informatie over bepaalde vormen van voeding etc.
- Een wekelijks contactmoment via e-mail of WhatsApp, waarbij je ons op de hoogte houd van hoe het gaat
- Na 2 weken een telefonisch/zoomgesprek om te bespreken hoe het gaat
- Na 2 maanden een afrondend gesprek (zoom/telefonisch) waarin we kijken hoe het gaat en hoe nu verder
Een orthomoleculair traject is nooit een vervanging van een dierenartsbezoek. Bij klachten dient een hond altijd onder behandeling van de dierenarts te zijn.
We werken in de meeste gevallen met bloedonderzoek uitslagen. Het is mogelijk dat we je vragen bepaalde onderzoeken te laten doen voor een gerichte aanpak.
FAQ
Bekijk hieronder de veel gestelde vragen over een orthomoleculair traject ‘basis’. Bij de antwoorden lees je veel extra informatie over ons traject.
Staat jouw vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op!
Wat zit er precies bij een orthomoleculair traject 'basis'?
Het volgende zit bij het traject inbegrepen:
- Een intakeformulier welke we volledig doorwerken
- Een intake gesprek (zoom of op onze locatie in Sevenum) van ca 60 minuten, waarin we alles samen doorspreken
- Een uitgebreid verslag van de adviezen m.b.t. o.a. voeding, snacks, aanvullingen, suppletie en meer.
- Een wekelijks contactmoment via e-mail of WhatsApp, om ons op de hoogte te houden van hoe het gaat, gedurende de hele looptijd van het traject
- 2 extra gesprekken (telefonisch/zoom): het eerste gesprek 2 weken na het intake gesprek om te kijken hoe het lukt met de adviezen, het tweede gesprek na 2 maanden ter afronding van het traject. Deze 2 gesprekken vinden in principe online plaats, maar afhankelijk van de beschikbaarheid zijn hier soms ook mogelijkheden op locatie beschikbaar.
- Je ontvangt aanvullende documenten met informatie die van toepassing is voor de adviezen (zoals over bepaalde vormen voeding, achtergrondinformatie etc.).
Is een traject 'basis' geschikt voor mijn hond?
Een orthomoleculair traject (basis) is geschikt voor honden met gezondheidsklachten. Daarnaast kun je gebruik maken van een orthomoleculair traject (basis) voor een extra uitgebreid advies voor gezonde honden, met begeleiding.
Bij complexe gezondheidsklachten raden we een orthomoleculair traject ‘Extra’ aan. Bij dit traject zit namelijk langer begeleiding inbegrepen. Indien gewenst kan een ‘basis’traject worden omgezet naar een ‘Extra’ traject. Met complexe klachten bedoelen we klachten waarbij gewerkt moet worden met een meer-fasen-plan of wanneer er meerdere gezondheidsproblemen een rol spelen. Twijfel je welke vorm van advies het meest geschikt is voor jouw hond? Neem dan contact met ons op!
Gezondheidsproblemen waarbij wij kunnen ondersteunen zijn o.a.:
- Allergieën
- Jeukklachten
- Maag-darmklachten
- Diarree klachten
- Buikpijnklachten
- Leverproblematiek
- Nierproblematiek
- Pancreatitis/EPI
- Gewrichtsproblemen
- Obesitas of ondergewicht
- Hormonale problemen
- enz
Krijg ik ook advies over snacks?
We bespreken bij een traject het geheel. We kijken hierbij naar o.a. de voeding van de hond, snacks en extra’s inbegrepen. Ook nemen we de levensstijl van de hond in onze adviezen mee. We bekijken dus heel compleet de gehele situatie.
We geven dus ook advies over welke snacks wel of niet geschikt zijn.
Is een traject 'basis' ook geschikt als ik een nieuwe hond verwacht?
Ja! Een orthomoleculair traject is zeer geschikt wanneer je een nieuwe hond krijgt en hier een goede, gezonde basis voor wilt leggen.
Het traject kan al gestart worden nog voordat je de hond (adoptie/pup) in huis krijgt. Het is dan wél handig als je al informatie over de hond hebt, dan kunnen we de adviezen hier vast zo goed mogelijk op toespitsen. Hebben we deze informatie niet, dan kunnen we enkel algemeen naar de hond/situatie kijken.
Door van start te gaan met een traject, ook bij een gezonde hond, kun je gedurende de eerste 2 maanden (of 4, bij traject extra) terecht voor allerlei vragen. Je garandeert jouw hond hiermee van een zo goed mogelijke start.
Wordt er rekening gehouden met mijn voorkeuren?
Natuurlijk houden we zoveel mogelijk rekening met jouw voorkeuren!
Het kan natuurlijk zijn dat je als hondeneigenaar liever niet (of juist wel) een bepaalde vorm van hondenvoer gebruikt, zoals bijvoorbeeld rauw vlees of juist brokvoedingen. Ook kan het zijn dat je bijvoorbeeld te maken hebt met een bepaald budget. Natuurlijk doen we ons best om zoveel mogelijk aan jouw voorkeuren te voldoen. Het kan echter zo zijn dat de behoeftes van de hond botsen met de wensen van de eigenaar. In dat geval zullen we met je overleggen over een zo passend mogelijke oplossing voor zowel hond als baasje!
Wat als ik meer begeleiding nodig heb?
Onze ervaring is dat in de meeste gevallen de begeleiding die inbegrepen is bij dit pakket voldoende is. Bij complexere gezondheidsproblemen, gezondheidsproblemen die een langere tijd of meerdere fases nodig hebben om opgelost te worden of bij meerdere gezondheidsproblemen raden we het traject ‘extra’ aan.
Indien gewenst kan het traject basis worden omgezet naar traject extra. Hiermee ontvang je 2 maanden extra begeleiding. Het verlengen kan binnen de looptijd van het traject of binnen 2 maanden na afloop van het traject. Het verlengen kan tegen een meerprijs van €50,-
Heb je tijdens de looptijd van het traject behoefte aan meer gesprekken? Dat is uiteraard ook mogelijk. Je kunt extra gesprekken bijkopen tegen het tarief van €12,50 per 15 minuten (telefonisch/zoom of via e-mail of whatsapp per 15 minuten werk).
Een traject kan enkel worden verlengd voor dezelfde problematiek als waarvoor het traject is opgestart. Voor nieuwe problematiek kan een nieuw traject worden afgesloten, omdat we dan alles van voor af aan dienen te bekijken.
Kan ik een traject volgen in plaats van een dierenartsbehandeling?
Nee, dat is niet mogelijk.
Ieder z’n eigen vakgebied. Wij, als orthomoleculair therapeut, zitten diep in de voeding en de werking van het lichaam, maar we zijn geen dierenarts.
We kunnen, mogen en willen geen diagnoses stellen of behandelingen opstarten.
Een goede aanpak is een samenwerking tussen dierenarts en orthomoleculair therapeut. Een dierenarts is altijd nodig, bijvoorbeeld voor bepaalde onderzoeken, maar ook voor de behandeling van (acute) klachten. Wij kunnen daar vervolgens een aanvulling op zijn. We werken eraan om het lichaam terug in balans te krijgen, waardoor de oorzaak van de klachten wordt aangepakt.
Als orthomoleculair therapeut zijn we niet tegen dierenartsen of reguliere geneeskunde. We zijn vóór een integratieve aanpak waarbij er samengewerkt wordt tussen de verschillende vakgebieden, waaronder dierenartsen. Samen kunnen we veel meer bereiken!
Ziet jouw dierenarts een samenwerking niet zitten of zien ze geen meerwaarde in een orthomoleculair therapeut/voedingsdeskundige? Dat is erg jammer, want er valt zoveel te bereiken samen. Geef dit bij ons aan, we kunnen je helpen met de aanpak bij de dierenarts.
De hond dient altijd onder behandeling van een dierenarts te staan, bij acute problemen dient er altijd contact te worden opgenomen met de dierenarts.
Geeft het volgen van een traject garantie op genezing?
Nee, deze garantie kunnen wij helaas niet geven.
Natuurlijk zetten we ons ten alle tijden volledig in om tot een goed resultaat te komen en we gaan er vanuit dat jij met dezelfde instelling het traject begint.
De kans op volledig herstel van de klachten hangt sterk af van de aard van de klachten en de striktheid waarmee het traject wordt gevolgd. Voeding is ook geen exacte wetenschap, we hebben nooit 100% zekerheid dat een hond op een bepaalde manier op een bepaalde voeding of supplement gaat reageren.
Met veel soorten klachten werken we toe naar een klachtvrije hond, vooral ook door de oorzaak van deze klachten aan te pakken. In bepaalde gevallen kan een hond volledig van een probleem afraken, in andere gevallen is dat niet mogelijk. Denk bijvoorbeeld aan dieren met zeer ernstige allergieën, waarbij ‘alles’ al is geprobeerd. Stel de eigenaar geeft aan het begin van het traject de levenskwaliteit een cijfer 3 op de schaal van 1 (geen kwaliteit) tot 10 (uitstekende kwaliteit). Als zo’n hond verbeterd tijdens het traject, maar blijft steken op een 6 of 7, moeten we daar ook tevreden mee zijn. 100% klachtvrij is helaas niet altijd haalbaar, al zouden we dat graag willen! En van een onvoldoende naar een voldoende is toch ook zeker de moeite waard.
We verzekeren je er van dat we ons altijd volledig voor jou en jouw hond zullen inzetten. We doen er alles aan om zoveel mogelijk verbetering voor elkaar te krijgen.
Waar vind het gesprek plaats?
Het gesprek vindt online plaats bij onze consultlocatie in Sevenum of via Zoom.
Het is niet mogelijk om op een andere locatie gesprekken in te plannen.
Een consult via Zoom is heel gemakkelijk, zo kun je ook als je verder weg woont advies bij ons inwinnen. Download Zoom op je laptop of gebruik de app van Zoom via je smartphone. Via de link die je via e-mail van ons ontvangt open je gemakkelijk het gesprek.
Ontvang ik een verslag?
Je ontvangt een uitgebreid verslag van ons met hierin de adviezen beschreven.
We nemen in dit verslag niet enkel de voeding mee, maar ook bijvoorbeeld functionele toevoegingen, snacks, suppletie, levensstijl tips en alle overige adviezen.
Je ontvangt dit verslag binnen een week na het intake gesprek.
Hoe kan ik betalen?
Na het intakegesprek ontvang je van ons een factuur. Indien je op locatie komt kun je direct pinnen.
Daarnaast mag je ook de factuurbetaling overmaken naar het rekeningnummer op de factuur o.v.v. het factuurnummer.
Contante betaling is enkel mogelijk indien dit vooraf kenbaar is gemaakt. In verband met veiligheid hebben we geen wisselgeld op onze locatie.
Bij verlenging van een traject of de aankoop van extra gesprekstijd ontvang je van ons een factuur via e-mail.
Onze facturen dienen altijd voldaan te worden, tenzij de afspraken op tijd zijn geannuleerd (minimaal 48 uur vóór het intakegesprek, bij verlenging voordat de extra tijd is ingegaan). Indien er geen betaling wordt voldaan zullen we de gegevens overdragen aan een incassobureau.
Kan ik een afspraak verzetten of annuleren?
Natuurlijk kun je een afspraak verplaatsen of annuleren.
Wil je de afspraak van een gesprek verplaatsen? Laat ons dit dan uiterlijk 24 uur van te voren weten. Dit omdat het tijdstip van de afspraak voor je is gereserveerd.
Wil je de afspraak annuleren? Laat ons dit dan uiterlijk 48 uur van te voren weten. Dit omdat het tijdstip voor je is gereserveerd én we 2 dagen vooraf beginnen met de voorbereidingen van het gesprek (aan de hand van het formulier).
Verzoeken om te verplaatsen of te annuleren dienen te worden doorgegeven via e-mail.
Meld je je te laat om de afspraak te verzetten of annuleren dan worden de volledige kosten hiervan gefactureerd.
Let op: je kunt enkel annuleren tot 48 uur vóór het intakegesprek. Na dit moment zijn de voorbereidingen gestart en dient het traject volledig betaald te worden. Het traject heeft altijd de gekozen looptijd (basis = 2 maanden). Een traject dient altijd volledig betaald te worden, ook bij het vroegtijdig stopzetten van een traject.