Logo

(Orthomoleculair) Voedingstraject

Een Orthomoleculair voedingstraject is bedoeld voor wanneer een voedingsconsult niet voldoende ondersteuning kan bieden. Bijvoorbeeld wanneer meerdere gezondheidsproblemen een rol spelen of bij gezondheidsproblemen die in meerdere fases moeten worden aangepakt. 

Bijvoorbeeld bij spijsverteringsproblemen of allergieën: dit zijn vaak complexe problemen waarbij we vaak gebruik maken van tijdelijke voedingen (en supplementen) om daarna, zodra er voldoende rust in het lichaam is, over te stappen op voedingen die geschikt zijn voor permanent gebruik. De tijdelijke voedingen zijn dan ook niet geschikt om levenslang mee door te gaan.

Ook indien er diepgaandere begeleiding gewenst is omdat je dat zelf als eigenaar prettig vindt is een voedingstraject geschikt!

Bij een traject spreken we een bepaalde tijdsperiode af met een aantal contactmomenten hierin. Dit plan stellen we volledig op maat op. De prijs kan dus verschillen afhankelijk van de tijdsperiode & het aantal contactmomenten dat gewenst en/of nodig is. 

Wat houd het in?

Bij een voedingstraject werken we vanuit een intake. Je ontvangt een intake formulier en aan de hand daarvan gaan we in gesprek. Aan de hand hiervan ontvang je een verslag met het start-advies, waarmee je vervolgens aan de slag gaat. Afhankelijk van het samengestelde maatwerk-traject heb je hierna gedurende een bepaalde periode nog begeleiding van ons met een bepaald aantal contactmomenten.

Na de intake spreken we een vervolgafspraak af. Hierin bespreken we hoe het gaat en afhankelijk van de klachten wordt er een vervolgadvies opgesteld, oftewel gaan we fase 2 van het traject in. Afhankelijk van de aard van de problemen wordt een voedingsplan in meerdere fases uitgevoerd. 

Een consult is geschikt voor honden met complexere gezondheidsklachten (of een combinatie van gezondheidsklachten) of wanneer je zelf als eigenaar meer begeleiding wenst dan bij een voedingsconsult hoort.

Belangrijk om te weten is dat we géén dierenarts zijn. We kunnen, mogen en willen geen diagnoses stellen. Het komt dan ook wel eens voor dat we doorverwijzen naar de dierenarts voor bepaalde onderzoeken of behandelingen. Voedingsadvies is een hele mooie aanvulling op het dierenartsadvies, maar geen vervanging hiervan.  

Wat doe je zelf?

Wat krijg je van ons?

Inschrijven voor een voedingstraject?

Interesse in een voedingstraject? Meld je aan via de knop!
We nemen dan zo snel mogelijk contact met je op voor het op maat samenstellen van een traject.

FAQ

Bekijk hieronder de veel gestelde vragen over een voedingstraject.
Staat jouw vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op! 

Een voedingstraject is geschikt voor honden met (complexere) gezondheidsklachten. Daarnaast kun je gebruik maken van een voedingstraject voor een extra uitgebreid advies voor gezonde honden of honden met minder complexe gezondheidsproblemen

Bij bepaalde gezondheidsproblemen werken we met een meer-fasen-plan. Zo kan het zijn dat we eerst met een tijdelijke voeding moeten werken om rust in het lichaam te krijgen waarbij we later pas met de permanente voeding aan de slag kunnen. Of er doen zich meerdere gezondsheidsproblemen voor waarbij we niet alles in één keer aan kunnen pakken. 

Gezondheidsproblemen waarbij wij kunnen ondersteunen zijn o.a.:

  • Allergieën
  • Jeukklachten
  • Maag-darmklachten
  • Diarree klachten
  • Buikpijnklachten
  • Leverproblematiek
  • Nierproblematiek
  • Pancreatitis/EPI
  • Gewrichtsproblemen
  • Obesitas of ondergewicht
  • Hormonale problemen
  • enz

Bij een voedingstraject bespreken we indien gewenst ook de mogelijkheden met betrekking tot snacks. 

Ja! Met een voedingsconsult kunnen we je gedurende de afgesproken periode begeleiden met de voeding voor jouw nieuwe hond. Dat betekend dat we bijvoorbeeld jou helpen met de voeding van jouw (opgroeiende) pup óf wellicht wel de voeding van een herplaatsershond. In sommige gevallen kun je ook kiezen voor een consult (wanneer je zelf al enige kennis hebt en met je met één adviesgesprek vervolgens zelf aan de slag kunt) of zelfs een voedingscheck (in dat geval dient er wel al een keuze gemaakt te zijn in een voeding welke we dan beoordelen)

Natuurlijk houden we zoveel mogelijk rekening met jouw voorkeuren!

Het kan natuurlijk zijn dat je als hondeneigenaar liever niet (of juist wel) een bepaalde vorm van hondenvoer gebruikt, zoals bijvoorbeeld rauw vlees of juist brokvoedingen. Ook kan het zijn dat je bijvoorbeeld te maken hebt met een bepaald budget. Natuurlijk doen we ons best om zoveel mogelijk aan jouw voorkeuren te voldoen. Het kan echter zo zijn dat de behoeftes van de hond botsen met de wensen van de eigenaar. In dat geval zullen we met je overleggen over een zo passend mogelijke oplossing voor zowel hond als baasje!

Een traject begint altijd met een intake: een gesprek waar we de situatie van de hond én de toekomstwensen goed doorspreken aan de hand van een intake-formulier. 

Dit gesprek vindt plaats bij ons op locatie of via zoom.

Afhankelijk van de samenstelling van het pakket (maatwerk) kan het zijn dat we op een later moment nogmaals op dezelfde manier samen zitten. Maar ook kiezen we soms voor kortere contactmomenten: updates die via e-mail worden doorgegeven of kleine aanpassingen in het plan die via mail of telefonisch worden besproken.

Dit traject is maatwerk: we spreken dus samen af hoe vaak en hoe we contact hebben. 

Je ontvangt van ons een factuur. Je kunt deze betalen door het factuurbedrag over te maken naar het rekeningnummer op de factuur.

De kostprijs van het traject kan aan het begin van het traject in één keer worden voldaan of in maandelijkse betalingen. Indien er voor maandelijkse betalingen wordt gekozen is het wel belangrijk om te weten dat het volledige totaalbedrag dient te worden voldaan, ook indien er besloten wordt het traject niet door te zetten (om welke reden dan ook). De tijd is namelijk voor je gereserveerd. 

Van elk voedingsplan dat wordt opgesteld ontvang je een verslag. (één bij aanvang van de begeleiding en  bij een meer-fasen-plan bij ingang van iedere nieuwe fase)

Het eerste verslag (dat je ontvangt na het intake gesprek) is een uitgebreid verslag met een complete beschijving van de situatie. Vervolgverslagen bevatten de aanpassingen die we doen op het oorspronkelijke plan. 

Met een traject maken we een afspraak voor begeleiding gedurende een afgesproken periode. Binnen deze periode hebben we, afhankelijk van de samenstelling van het traject, enkele afspraken/ contactmomenten. Deze afspraken kun je uiteraard verzetten, uiterlijk 24 uur voor het plaatsvinden van de afspraak. Meld je later dat je de afspraak wilt verzetten dan telt de afspraak die niet doorgaat als afspraak/contactmoment in het traject (de tijd is dan namelijk voor je gereserveerd).

Wil je de afspraak of het traject annuleren? Dat is uiteraard mogelijk. Vóór aanvang van het traject kun je tot 48 uur voor de intake het traject annuleren. Daarna gaan we aan de slag met de voorbereidingen en is annuleren niet meer mogelijk. Is het traject al gestart & wil je de rest van het traject annuleren? Dan is restitutie voor de rest van de periode niet mogelijk, de tijd is namelijk voor je gereserveerd. Goed om te weten: indien je gebruik maakt van maandelijkse betalingen dient ook voor de rest van de vooraf afgesproken tijd betaald te worden. Deze tijd is namelijk voor je gereserveerd en we hebben hier geen andere klanten kunnen inplannen. Daarnaast vindt normaliter het grootste gedeelte van de werkzaamheden plaats in de eerste periode van het traject. 

Denk je dat je geen volledig traject nodig hebt maar dat je aan één gesprek (met 2 contactmomenten) voldoende hebt? bekijk dan het voedingsconsult! Uiteraard hoef je niet aan een pakket vast te zitten. En heb je met een consult toch meer begeleiding nodig dan verwacht? Met een herhaalconsult gaan we nogmaals samenzitten voor een gereduceerd tarief. Indien je veel begeleiding nodig hebt gedurende een langere periode is een traject prijstechnisch wél de gunstigste methode.